11.9.2019

Které potraviny vám pomůžou s vašimi problémy?

Když jste podráždění a nervózní

Celý den nejste ve své kůži a bez příčiny se navážíte do svých kolegů? Pomocnou ruku v boji proti vnitřní nervozitě vám podá zinek, který navodí pocit vyrovnanosti a klidu. Se stresem se dokáží znamenitě poprat i banány a rajčata, které obsahují draslík a lykopen. Zabiják stresu číslo jedna při prudkých výkyvech nálad je magnézium. Tento "antistresový lék" obsahuje například celozrnný chléb, lusky a listová zelenina a sušené ovoce. Rychlou dávku magnézia vám poskytne i dlaň plná slunečnicových jadérek, která pokryje až polovinu vaší denní potřeby.

obrázek zeleniny

Když máte problém se spaním

V práci vás čeká důležitá porada se šéfem a tato významná událost se zákonitě projeví i na vaší psychice. Jste vypjatí, podráždění a v noci se neklidně převalujete v posteli. V takovém případě potřebuje vaše tělo pořádnou dávku uhlohydrátů. Obsahují je například brambory, rýže, těstoviny, celozrnný chléb, či med. Uhlohydráty uvolňují v mozku serotonin, látku, která uklidňuje a zmírňuje psychické vypětí.

Když vám chybí libido

Abyste mohli věty typu "drahoušku, dnes nemám náladu" vymazat ze své zavedené slovní zásoby, stačí si jen dopřát ty správné potraviny, které vás rozvášní a nakopnou vaši touhu. Afrodiziakálně působí především koření, které stimuluje krevní oběh. Muškát, zázvor, česnek, kardamon nebo pepř rozpalují milostnou touhu. Dejte si sezamová semínka, které obsahují l-arginin, považovaný za "rostlinnou viagru".  Pokud ani toto nepomůže, je na čase vyzkoušet něco osvědčeného, jako je kamagra, kterou prodávají na nejlevnější genererika.to.

zeleninové špízy

Když potřebujete bystře myslet

Pokud vás čeká náročná zkouška, nebo se chystáte odprezentovat na důležité konferenci svou práci, měli byste vašemu mozku dodat kvalitní palivo, aby byl v dobré formě. Duševní kondici a paměť zlepšuje lecitin, tzv. potrava pro mozek, který načerpáte z ořechů, sóji a vaječného žloutku.